אודות החברה

פוליסי צ'ק, פועלת בתחום צרכנות הביטוח מעל 15 שנים ומוצאת טעויות בפוליסות ביטוח מנהלים וקופ"ג. הבדיקה מתמטית וביטוחית המבוססת על מערכת ייעודית עם היכולת לבקר את מנגנון החישוב של כל חברות הביטוח לרבות חברות שאינן קיימות עוד (כ- 27 חברות). פוליסי צ'ק בפעילותה חותרת לעשיית צדק עם הלקוח שנפגע כתוצאה מחישוב לא תקין, ונותנת הזדמנות לעשיית צדק גם מטעם חברת הביטוח, כלומר, זיכוי הלקוח בהפרשים המגיעים לו.

פוליסי צ'ק – הקיימת משנת 2002 מפלסת את הדרך בהגעה לחקר האמת ולמציאת הטעויות שארעו בפוליסות שלך

מהות הבדיקה

הבדיקה בפוליסי צ'ק  מבוצעת בשני רבדים:

  • בדיקת ערך פדיון כללי – בדיקת חישוב של התפתחות החיסכון מיום הקמת הפוליסה ועד ליום הבדיקה, ערכי פדיון של התגמולים והפיצויים כסכום אחד כולל, קרי, סך כל הצבירה של הכספים
  • בדיקת חישוב "צבע הכסף"- בדיקת החישוב של חלוקת הכספים בין הון לקיצבה , פיצול של ערכי הפדיון  :ערכי פדיון פיצויים פטורים ממס, ערכי פדיון פיצויים חייבים במס, ערכי פדיון תגמולים פטורים ממס, וערכי פדיון תגמולים חייבים במס וכו..

הצוות המוביל

פוליסי צ`ק הוקמה ע"י ארז דיין, בעברו מנהל באחת מחברות הביטוח הגדולות במשק, כמו כן הקים את תחום ביטוח חיים ישיר וניהל את אגף ביטוח החיים בחברת "ביטוח ישיר" וכיהן כסמנכ"ל בסוכנות ביטוח גדולה. השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים (B.B) , תואר בביטוח (C.L.U) ובוגר ניהול ויעוץ בהשקעות פיננסיות מטעם אוניברסיטת בר אילן. פוליסי צ`ק מתבססת על ידע, מומחיות, הכרת תחום הביטוח על כל גווניו ונסיון רב שנים. ארז דיין גם משמש כמומחה למתן חוות דעת לבית המשפט.

מנכ"ל פוליסי צ'ק - עופרה פלד בעבר הקימה את תחום תפעול הייעוץ הפנסיוני בקבוצת "הבנק הבינלאומי", הקימה את תחום החיתום הישיר ב"ביטוח ישיר", עסקה בשיווק פיננסי בחברת "מגדל" השכלה: M.B.A, תואר ראשון בביטוח (B.A) , תואר בביטוח (C.L.U) בצבא: קצינה מצטיינת מטעם מפקד חיל האוויר

 

הממצאים הסטטיסטים (בפוליסות שהוקמו לפני שנת 2000)

  • בפוליסות הוותיקות – ההסתברות למצוא טעות כ- 45%
  • בפוליסות משתתפות ברווחים ופוליסות מסוג עדיף- ההסתברות למצוא טעות כ- 20%
  • נמצאו מעל 80 סוגים שונים של טעויות חישוב
  • ההחזר יכול להיות גבוה במאות אחוזים מסך הצבירה המדווחת ע"י חב' הביטוח (בגלל עשרות השנים שחלפו)
  • לא יתנו מלוא ההטבות ותנאים מיוחדים לחברות גדולות - (לדוגמא אצל מעסיק שבדקנו בכ-70% מהפורשים נמצאו טעויות)

הסיבות העיקריות לטעויות

  • צורת עבודה ידנית – מאז קום המדינה ועד אמצע שנות ה- 80
  • טעויות בביצוע שינויים בפוליסות, ריסק זמני, מעבר בין מעסיקים, סילוק פוליסה, סילוק חלקי ועוד
  • המרות מטבע – מלירה לשקל ולשקל חדש
  • 27 חברות שנרכשו/התמזגו ועברו תהליך מיכון של הסבת נתונים:

איתן ,אריה, אררט, ארד, אושיות, בידרמן, בנין, מגדל, בנין, דולב, הלבנון, הסנה, הדר, המגן, ירדניה, יהודה, לה נסיונל, חיל ,מנולייף, מעוז, נגה, סהר, סלע, עממית, ציון ,יהודה, שילוח, שמשון ואליהו

  • הנחיות רגולטוריות בתכיפות גבוה – בחלק מהמקרים לא מצליחים להטמיע את ההנחיות במערכות

תהליך הבדיקה 

  • איסוף כל המידע מחברת הביטוח הנעשה ע"י פוליסי צ'ק בנוסף למסמכים שברשות הלקוח המעביר אותם לפוליסי צ'ק
  • קליטת המידע חישובים, פעולות שבוצעו  בפוליסה על גבי התוכנה היעודית של פוליסי צ'ק.
  • בפוליסות משתתפות ברווחים ופוליסות מסוג עדיף , ההפקדות נבדקות ברמה החודשית פיצול שבין רכיבי הריסק והחיסכון  לאורך כל חיי הפוליסה
  • תוצאת הבדיקה – חוות הדעת מועברת לחברת הביטוח
  • המחלקה המקצועית בחברת הביטוח מתבקשת לתקן את הטעות
  • חברת הביטוח מזכה את חשבון העו"ש של הלקוח או מזכה את הפוליסה בהתאם

הכדאיות והחשיבות של בדיקת הפוליסות

  • ההסתברות למצוא טעויות גבוהה וחברות הביטוח נענות לחוות הדעת המקצועית של פוליסי צ'ק ומחזירות עשרות מיליוני ₪ ללקוחות
  • בהנחה שהפוליסה נבדקה והחישוב בפוליסה תקין – הלקוח מרוויח שקט נפשי
  • המעסיק – אינו חשוף לתביעות מצד העובד בגין החזרים והשלמות כספים חסרים

מיום הקמתה של פוליסי צ'ק משנת 2002  ועד היום, נראים חמישה שחקנים ראשיים בדינמיקה העסקית הביטוחית :

  • אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון -הפועל בין השאר לשמירה על זכויות המבוטחים ולשיפור רווחתם וכן למניעת ניגודי עניינים בשוק הביטוח והחיסכון הפנסיוני
  • חברות הביטוח והגופים המוסדיים – נותנים שירות לצרכנים בגין חסכונות של הציבור אצלהם
  • סוכני ביטוח ,משווקים ויועצים פנסיוניים, מתכננים פיננסיים ומתכנני -פרישה – בעלי מקצוע המספקים את השרות המקצועי ללקוחותיהם
  • לקוח : עצמאי,שכיר,מעסיק
  • כלים ואמצעים טכנולוגיים המסלקה הפנסיונית ואפליקציות בתחום הביטוח

פוליסי צ'ק היא הגוף  הנוסף והמשמעותי בדינמיקה שבין השחקנים שהוזכרו לעיל. בין הלקוח לחברת הביטוח קיים פער גדול ביחסי הכוחות בין הצדדים, מאזן הכוחות הוא לרעת הלקוח בגלל העדר השיויון המובנה. פוליסי צ'ק בפעילותה מפלסת את הדרך להגיע לחקר האמת במתן תשובה לשאלה: האם הלקוח מקבל את כל כספו, בפוליסי צ'ק  בודקים את החישוב של התפתחות החיסכון בפוליסות ביטוח מנהלים וחיסכון בהתאם לתנאים המובטחים במסגרת החוזית של הפוליסה

כללי

ההשפעות על ענף הביטוח והפיננסים: רגולציה משתנה, פיתוחים טכנולוגיים-דיגיטליים של חברות הביטוח ומוצרים חדשים. מביאים את  פוליסי צ'ק להרחיב את יכולת הבדיקה. כיום התוכנה של פוליסי צ'ק מזהה  מעל 80 סוגים של טעויות חישוב הנעשות בחברות הביטוח ! יתירה מזו, המידע המועבר מהמסלקה הפנסיונית בחלק מהמקרים אינו תואם את המידע הקיים בחברת הביטוח, מכאן שפוליסי צ'ק נדרשת אף לבדיקת הנתונים בגלל פער המידע הקיים בין המערכות השונות.

התהליכים המתוארים הביאו את פוליסי צ'ק לצמיחה מתמדת היות והתלות באיכות המידע הנדרשת למתן ייעוץ פנסיוני נכון ומדוייק הוא קריטי, כאשר ניתן דגש לבעלי השכר הגבוה, היות ולדיוק הנתונים (מיפוי "צבע הכסף") יש גם  השפעה על חבות המס. רו"ח, יועצי מס, סוכני ביטוח, משווקים ויועצים פנסיוניים מפנים את הלקוחות לפוליסי צ'ק על מנת לוודא שהייעוץ אכן מבוסס על נתוני אמת. AS IS לקוחות המגיעים מיוזמתם הם: לקוחות שגילו כשלים בפוליסות שלהם, עובדים לקראת פרישה, מקבלי קיצבאות ,מעסיקים, מוטבים, לקוחות שארע להם מקרה ביטוח של אובדן כושר עבודה ובמקרה של חלוקת רכוש פנסיוני בין בני זוג שנפרדו.

 

לפרטים ומידע נוסף - צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.