בבקרת הנתונים ע"י חברת הביטוח אותרו טעויות בחישוב הפוליסות שלך. האם אתה יכול להיות שקט ?

חשיבות בדיקת צבע הכסף המורחבת לבעלי שכר גבוה
19 בספטמבר 2017
המפקח על הביטוח – הגשת תלונה – מתי זה יעיל ? ומתי כדאי לפנות למומחה ?
22 בדצמבר 2017
 

מניסיוננו איתרנו טעויות נוספות בפוליסות מעבר לזיכוי שכבר בוצע

לאחרונה מבוטחים בעלי פוליסות ביטוח מנהלים וחסכון מקבלים לביתם מכתבים מחברות הביטוח, המכתב הוא חריג מאחר והוא מבשר על טעות שחברת הביטוח גילתה בפוליסה בעקבות בקרת נתונים, ומודיעה על זיכוי הפוליסה שבוצע בפועל על ידה לתאריך מסוים, הזיכויים נאמדים לפעמים בסכומים של עשרות עד מאות אלפי שקלים חדשים.

השאלות העולות מהבשורה המשמחת הזו: (אם ענית על כל התשובות לא – חובה להעביר את התיק לבדיקה קיימת הסתברות שמגיע לך עוד כסף)

  • האם סיבת הטעות נרשמה במכתב ?
  • האם הועבר ערך פדיון ממחשב החברה, תדפיס מחשב של ערך פדיון לפני ואחרי זיכוי ?
  • האם הועברה פוליסה מתוקנת ?
  • האם הועבר פרוט חישוב מלא של הטעות ?
  • האם המכתב מצהיר שכל הפוליסות שלך נבדקו או רק אחת מהן ?
  • האם נרשם כמה ריבית קיבלת בגין הטעות ?
  • האם חברת הביטוח פרטה את זכויותיך להגיב בתוך תקופת ההתיישנות?
  • האם יש טלפון או אדם שחתום על המכתב שתוכל לפנות אליו בחברת הביטוח לברור הנושא ?
  • האם אתה בטוח שחברת הביטוח שילמה לך את מלוא סכום הטעות ?
  • האם הוצגה גם החלוקה החדשה לאחר זיכוי הטעות בין פיצויים לתגמולים (צבע הכסף)? (פטור/חייב במס)
 

סיפור מקרה:

    לקוח קיבל מחברת הביטוח מכתב לקוני שזוכה בסך של כ 170,000 ₪ ללא חישוב סופי מפורט, ללא פרוט סיבת הטעות, מבלי להעביר ערכי פדיון ממוחשבים לפני ואחרי זיכוי ופוליסה מעודכנת, מבלי לציין שיתר הפוליסות נבדקו גם הן, מבלי לציין מה הריבית שזוכתה, מבלי לפרט זכויות של תגובה מצד הלקוח, מבלי לתת טלפונים לברור, מבלי לחלק את החלוקה החדשה בין פיצויים לתגמולים (פטור/חייב במס), הלקוח פנה אלינו לבדיקה מאחר ולא היה בטוח שחברת הביטוח שילמה לו את מלוא הטעות. בבדיקתנו הסתבר כי מגיעים לו עוד כ 284,000 ₪ שחלקם בפוליסה שתוקנה וחלקם בפוליסה נוספת שחברת הביטוח לא דיווחה על טעות בה.

סיפור מקרה נוסף:

לקוח רכש פוליסת ביטוח מעורב בשנת 1988 ושילם אותה עד מועד תום התקופה (פקיעת הפוליסה). מאחר והלקוח עדיין עבד הוארכה תקופת הפוליסה ע"י חברת הביטוח לחמש שנים נוספות בתנאי ההצמדה והריבית המקוריים. לאחר כשנתיים ממועד ההארכה פנה הלקוח לחברת הביטוח בבקשה למשוך את הכספים. ערך הפדיון שולם לאחר כחודש היה בסך 100,000 ₪. לאחר כחודש פנתה חברת הביטוח וציינה כי טעתה בחישוב המיסים על הפוליסה וביקשה בחזרה 10,000 ₪, הלקוח החזיר מיידית את הסכום לחברת הביטוח. ואז פנה לפוליסי צ'ק לבדיקה, בבדיקה הסתבר כי מגיעים לו עוד 140,000 ₪ עקב טעות של חברת הביטוח בהארכת תקופת הפוליסה. (כן, 140% יותר). חברת הביטוח שילמה את ההפרש ואת שכר הטירחה ששילם הלקוח לפוליסי צ'ק.

אם חברת הביטוח טוענת שקיימת טעות ומבקשת כספים חזרה, בקש פרוט מלא של החישוב והעבר לבדיקתנו, הוא הדין גם למקרה שחברת הביטוח טוענת שטעתה ומשלמת כספים נוספים.

אנו ממליצים להעביר אלינו את הפוליסות שלך לבדיקה דחופה, מאחר ואיתרנו בעבר במשך 15 שנות פעילותינו טעויות נוספות (מעל 80 סוגים שונים של טעויות) אשר טרם אותרו ע"י חברות הביטוח.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.