כך תדעו אם חברת הביטוח פגעה בכם
12 ביולי 2018
ביטוח מנהלים כמה ריבית מגיעה לי בפוליסה?
26 ביולי 2018
 

המבנה המיוחד של פוליסות מסוג "עדיף" מוביל לטעויות מיוחדות

פוליסות מסוג עדיף מנוהלות במסגרת ביטוח מנהלים, השיווק החל משנות ה-80 המוקדמות כפוליסות המעניקות קצבה חודשית, הפוליסה מחושבת לפי שיערוך של כל פרמיה בנפרד ונקראת בחברות הביטוח בשמות שונים כגון: מניב – של הפניקס, מיטב – של כלל, יותר – של מגדל, מעולה של הראל, מירב – של מנורה ועוד.

בשנת 2000 ניתן היה להוסיף לפוליסה נספח הוני (תשלום ח"פ במקום קיצבה חודשית) תוספת הנספח הביאה לפיצול הפוליסה ל 2 פוליסות שונות, פיצול שגוי יגרום נזק בערך הפדיון, מקדם הקיצבה, וערכי פדיון של התגמולים והפיצויים

לפוליסה ניתן להוסיף כיסויים ביטוחיים מסוג ריסק אך רכישה עודפת של כיסויים האוכלת מעל 35% מהתגמולים, או אוכלת מהפיצויים תגרום לנזק בערכי הפדיון.

בפוליסה מסוג עדיף יש חמישה מסלולי ביטוח וחיסכון ,כאשר עלות הריסק מתייקרת כל שנה: א. 72% לחיסכון ו- 28% לריסק ב. קיבוע של סכום ביטוח למקרה מוות הצמוד למדד ג. קיבוע סכום ביטוח למקרה מוות לפי כפולת משכורות ד. % מסויים לחסכון קבוע והיתרה 72% לחיסכון ו- 28% לריסק ה. 100% לחיסכון בלבד - אי ביצוע של הנחיות הלקוח למעבר בין מסלולים יכולה לגרום לנזק גדול בערכי הפדיון.

פיצול הפקדת הפרמיה בפוליסה אינו שקוף ללקוח מכאן, יתכן שכסף שהיה צריך להיזקף לחסכון נלקח לתשלום ריסק וגרם לפגיעה בערכי הפדיון.

יש מצבים שניתנו הטבות בפוליסה כגון: ריבית מיוחדת, ויתור על גורם פוליסה, מענק התמדה ועוד, במקרים רבים איתרנו שההטבות לא ניתנו כלל ונגרם נזק בערכי הפדיון של מאות אלפי ש"ח.

גם משיכת כספי פדיון חלקיים מהפוליסה לא תמיד שקופים ובמקרה מסויים איתרנו שחברת הביטוח חישבה את הפוליסה לאחר שניכתה את הפדיון בטעות פעמיים. בזכות הבדיקה של פוליסי צ'ק הלקוח זוכה במאות אלפי ש"ח.

שימו לב: במסגרת הסכמים בין מעסיק לחברת הביטוח ניתנו הטבות בתעריפי הריסק לפוליסות עדיף. בבדיקתנו מצאנו שההטבה לא ניתנה בפועל והלקוח שילם עלויות ריסק גבוהות יותר שנלקחו מתוך ערכי הפדיון המגיעים לו.

לאחר ארוע תביעה של אובדן כושר עבודה, הפוליסה צריכה להיות משולמת ע"י חברת הביטוח במלואה כולל הגדלת עלויות הריסק, לעיתים הפעולה לא מבוצעת באופן מדוייק.

גם קיזוז הלוואה מערך הפדיון צריך להבדק היטב שלא נוכה מס שלא כדין.

בפוליסות יש גם שיבושים בחישוב הקצבה החודשית עפ"י מקדם הקיצבה המקורי שבפוליסה.

בדיקת פוליסת "עדיף" היא מורכבת ודורשת הזנת כל תשלומי הפרמיה ששולמו בחלוקה להפרשות לפיצויים, תגמולי מעביד, אכע, תגמולי עובד, וריסקים נוספים, חישוב הפרמיה נעשה בנפרד לכל חודש. אנו בפוליסי צ'ק פיתחנו תוכנה המפצחת את החישוב בהתאם לשינויים השונים במשך השנים, אתם מוזמנים לבדוק את הפוליסה שלכם ולקבל את המגיע לכם.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.