איך מגישים תלונה נגד חברת הביטוח מנורה מבטחים בביטוח מנהלים וחסכון
9 באוגוסט 2018
איך מגישים תלונה נגד חברת הביטוח הראל בביטוח מנהלים וחסכון
4 בספטמבר 2018
 

קביעת מוטבים בפוליסת ביטוח חיים

חשוב לעדכן נכון ובכל שינוי את המוטבים בפוליסות שלך

כאשר אנחנו רוכשים ביטוח מנהלים אנו נדרשים למנות את המוטבים שיקבלו את כספנו במקרה מוות טרם עת. במידה ולא נקבעו מוטבים, יקבלו את הכספים היורשים ע"פ דין, אך במקרים ספציפיים של קרנות פנסיה, השאירים עשויים לגבור עליהם והמשמעות היא שהיורשים ובני המשפחה יצטרכו לחכות מספר חודשים עד שהצוואה תאושר. אם אתם רוצים להיות בטוחים שהכספים שאותם אתם צוברים יועברו ליורשים שלכם בלי מכשולים בדרך, עדיף לפנות אל עורך דין שמתמחה בתחום ויוכל לנסח עבורכם צוואה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים

קביעת המוטבים - את המוטבים רושמים בדרך כלל עם רכישת הפוליסה וניתן לעדכן אותם בכל עת. ליד כל מוטב יש לציין פרטים מלאים ותעודת זהות של המוטב, מהי מידת הקרבה שלו לעמית ומהו החלק היחסי שיקבל. אם המוטב אינו תושב ישראל, יש למלא את מספר הדרכון שלו או מספר אחר שנשאר קבוע ויאפשר זיהוי וודאי (למשל, מספר ביטוח לאומי). אם לא ידוע מי הם המוטבים שנרשמו בעת פתיחת הקרן, ניתן לפנות לגוף המוסדי ולבקש את הפרטים

קביעת מטוב בלתי חוזר - משמעות קביעת מוטב בלתי חוזר היא שלא ניתן לשנות את המוטב בפוליסה ללא ידיעתו והסכמתו של המוטב הבלתי חוזר.

תגמולים לעומת פיצויים - בקופת גמל או ביטוח מנהלים, כספי התגמולים אינם חלק מן הירושה ולכן המנוח יכול כאמור לחלק אותם כרצונו, ולא בהכרח ליורש החוקי. הם מתקבלים כסכום חד פעמי. במידה ולא נרשמו מוטבים, התגמולים יועברו ליורשים אשר נרשמו בצוואה או על פי דין במידה ולא נכתבה צוואה. המוטבים בביטוח חיים יכולים להיות שונים והדין החל עליהם הוא זהה.

לגבי כספי פיצויים שהופקדו על ידי מעסיק שהיה לו יחסי עובד מעביד עם הנפטר, הרי שאלו יועברו לשארים ולא ניתן לקבוע עבורם מוטבים. במקרים ויחסי העובד – מעביד הסתיימו והכספים לא נמשכו או שוחררו, הפיצויים יעברו ליורשים החוקיים.

השאירים מוגדרים כבת או בן הזוג שחיו עם המנוח לפני פטירתו, בין אם היו נשואים ובין אם היו ידועים בציבור. להגדרה זו נכנס גם בנו של העובד לעניין גמלאות על פי חוק הביטוח הלאומי. במידה ולא קיימים שאירים על פי ההגדרות האלו, הכספים יועברו לילדים או ההורים שעיקר פרנסתם היו תלויים בנפטר או אחים ואחיות שגרו בביתו שנים עשר חודשים לפני פטירתו. הפיצויים יופקדו בבית דין לענייני עבודה והחלוקה תתבצע על פי מצבם הכלכלי של כל אחד והתלות שלהם בנפטר.

קרנות השתלמות וקרנות פנסיה - הדין לגבי כספיים שנצברו בקרנות השתלמות הוא זהה לאלו בקופת הגמל או ביטוח מנהלים ולפיכך ניתן לקבוע בעבורם מוטבים. בקרן פנסיה הדברים מעט שונים. הכספים אמנם עוברים לשארים, אך אלו מוגדרים בתקנון הקרן. בדרך כלל מדובר באלמן או האלמנה ויתומים עד גיל 21, אם כי לעיתים ההגדרה היא נרחבת יותר. הקצבה בדרך כלל תשולם על בסיס חודשי, להוציא מקרים מיוחדים שרשומים בתקנון הקרן כמו קרנות עם סכומים נמוכים מאוד או מוות בתאונת דרכים. אם אין שארים בהקשר של קרן הפנסיה, הכספים יועברו כסכום חד פעמי למוטבים שהוגדרו בעת הפתיחה שלה. אם אין מוטבים, הכספים יועברו ליורשים החוקיים. אם קיימים פיצויים, אלו יועברו על פי חוק פיצויי פיטורין לשארים אל היורשים.

חשוב: כדאי להתייעץ בכל מקרה עם סוכן הביטוח היועץ הפנסיוני או עו"ד לקביעה מיטבית של המוטבים בפוליסות

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.