מדוע יש פוליסות מסוג עדיף עם ריבית של 4.18%
4 בספטמבר 2018
איך מגישים תלונה נגד חברת הביטוח מגדל בביטוח מנהלים וחסכון
9 באוקטובר 2018
 

העוולות בתשלומי ביטוח למקרה מוות ואובדן כושר עבודה

משלמים פחות לאלמנה ומשלמים פחות לנכה שאיבד את פרנסתו - דוגמאות למקרים שגילנו

הבעיה הכלכלית העומדת בפני המשפחה, במקרה של נכות או אובדן כושר עבודה של המפרנס ,היא חמורה לעיתים בהרבה מאשר במקרה של מותו בטרם עת. טעויות קיימות גם בחישוב סכומי הביטוח המשולמים למבוטחים ו/או למוטבים ולעיתים פוליסי צ'ק מזהה טעויות של חברות הביטוח בעקבות מצבו החלש של המבוטח בדגש על מחלות נפש.

במקרה של פוליסת עדיף 28% לריסק הלקוח חלה וקיבל אובדן כושר עבודה אבל הפרמיה ירדה עקב ירידה בשכר, סכום הביטוח למקרה מוות לא קובע, ואז כשנפטר האלמנה קיבלה סכום הנמוך במאות אלפי ש"ח מהסכום המקורי.

לקוח חלה תוך פגיעה בתפקוד המוחי, שכרו ירד, וחברת הביטוח שילמה אובדן כושר עבודה לפי השכר הנמוך ולא לפי השכר הגבוה, בשל הנכות הלקוח לא יכל להגיב בזמן אמת והפסיד מאות אלפי ש"ח.

תביעת אובדן כושר עבודה – מבוטח צווארון לבן , אשר לקה במחלה נפשית ונקבעה לו נכות צמיתה . כספי מיסים אשר נוכו מסך הפיצויים להם היה זכאי הלקוח, לא היו אמורים להיות מנוכים מסכומם הכולל של הפיצויים, וזאת מכוח הפטור החל על נכים הלוקים בנכות צמיתה של למעלה מ90% .

מצבו הנפשי של מבוטח, מנע ממנו, להגיש את הבקשה להכרתו כנכה, חברת הביטוח ניצלה את התקופה שעברה עליו כ"אדם חולה" ובמסגרת "חוק ההתיישנות" דחתה אותו מבלי להתחשב במצבו.

חברת הביטוח סילקה את הפוליסה עקב דחייה של אובדן כושר עבודה, בעת חידוש הפוליסה הוקטן סכום הביטוח. הוגשה תביעה נוספת של אובדן כושר עבודה, חברת הביטוח הכירה בזכאות לקבלת הפיצוי החודשי אך הפיצוי היה נמוך בגלל ההקטנה שבוצעה שלא בצדק.

מעבר בין מעסיקים, גרם להקטנת סכומי הביטוח בעקבות השינוי בהקטנת ההפקדות. המידע על הקטנת הכיסויים והשכר בפוליסה לא הובא לידיעת הלקוח והוא לא חתם על כך. הלקוח היה באובדן כושר עבודה בסכום נמוך מהמגיע לו , ולאחר שנפטר חברת הביטוח שילמה לו סכום ביטוח נמוך.

אם גם לך ארע אובדן כושר עבודה, או שהפכת למוטב בגלל מותו של מבוטח חשוב שתפנה לפוליסי צ'ק לבדיקת החישובים שנעשו בפוליסות.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.