המעסיק שילם לחברת הביטוח והכסף לא הגיע ליעדו, מה עושים ?
7 בנובמבר 2019
המעבר מחופשה ללא תשלום לפרישה ללא טעויות
16 באפריל 2020
 

עקב משבר הקורונה פוטרו או יצאו לחל"ת למעלה ממיליון איש ואישה בישראל. מאמר זה בא לעשות סדר ולמנוע טעויות חישוב של סכום הפיצויים המגיע לכם.

חישוב פיצויים הוא יחסית פשוט משכורות אחרונה כפול תקופת העבודה.

אבל אם יש לכם פוליסות ביטוח מנהלים ותיקות ולא חתמתם על סעיף 14 ( מצב שמאפשר קבלת השלמה מהמעסיק מעבר לסכום שנצבר בחברות הביטוח ) שם מתחילות הבעיות.

בפוליסות מנהלים ותיקות עד וכולל שנת 1990 הפיצויים חושבו צמוד למדד בלבד והרווחים נרשמו בתגמולים.

משנת 1991 עד שנת 2004 ערך פדיון פיצויים למעסיק יהיה הנמוך מבין: הפרמיות ששולמו לרכיב הפיצויים שהן צמודות למדד לבין הפרמיות ששולמו לרכיב הפיצויים כשהן משוערכות על פי תוצאות ההשקעות כאשר החישוב הוא חודשי לכל פרמיה בנפרד.

לצורך חישוב מס בלבד נקבע: חישוב הזוקף את הרווחים לפיצויים, חישוב זה אינו משמש כפיצויים לצורך חישוב השלמה.

ערך פדיון פיצויים למס ישמש את המעסיק לצורך חישוב חבות העובד במס בסיום העבודה. ערך הפדיון יחושב באופן הבא: לצרכי חישוב הפיצויים החייבים במס יכפילו את ערכי הפדיון בפוליסה ביחס שבין הפקדות לרכיב הפיצויים לבין 90% מהפרמיה.

הטעות הגדולה של מעסיק היא שהוא מחשב את ערך פדיון הפיצויים לצורכי השלמה כאשר הוא לוקח בחשבון את ערך פדיון את הפיצויים שנועדו לחישוב מס בלבד ועקב כך או לא משלם השלמה לפיצויים בכלל או סכום קטן בהרבה מהדרוש.

טעויות של חברת הביטוח בעיקר בתקופות חל"ת – חופשה ללא תשלום, הם שהן זוקפות את הרווחים לערך פדיון הפיצויים בתקופת החופשה ללא תשלום.

צוות פוליסי צ'ק עומד לרשותך , לבדיקת חישוב הפיצויים שלך כולל ההפרדה של הרווחים וחישוב ההשלמה לפיצויים

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.