איך להתכונן לקראת פרישה
1 במאי 2019
המעסיק שילם לחברת הביטוח והכסף לא הגיע ליעדו, מה עושים ?
7 בנובמבר 2019
 

מניסיוננו בעבודה רבת השנים עם לקוחות עולה שפורשים רבים לא פועלים אם בכלל בצורה מסודרת בתהליך הפרישה . מממצאנו עולה שיש פעולות שהעובד מתבקש לבצע התחשבנות מס על כספי הפיצויים ,מענקי פרישה ותשלומי פנסיה חודשית ולהעביר את אישורי המס לחברות הביטוח או הגופים המוסדיים ופעולות אלו לא בוצעו.

ההכנה לקראת הפרישה צריכה להעשות מספר שנים לפני מועד הפרישה הואיל ו יש צורך בבדיקה של הנתונים המדווחים ע"י חברות הביטוח אצל מומחים (הבודקים גם את ההפקדות ברמה החודשית והתפתחות החיסכון ), עקב טעויות רבות של החישובים בערך הפדיון בפוליסות. - עיכוב של תכנון הפרישה עלול לגרום לנזק כלכלי בגין חיובי מס - הוצאות מיותרות לבעלי מקצוע שיטפלו בנזקים כתוצאה מחוסר הטיפול במועד

חתימה על טופס 161 א' ולאחר מכן לקבל טופס 161 החתום ע"י המעסיק במקרה של הפסקת עבודה יש לדווח לפקיד שומה על כספי הפיצויים המשולמים לך. לצורך כך המעביד ימסור לך העתק מטופס 161 ובו פירוט הכספים המגיעים לך ובאלו קופות הם נמצאים. לאחר קבלת טופס 161, עלייך לבחור מה לעשות עם כספי הפיצויים ולשם כך עלייך למלא טופס 161 א'. מודגש שאין לחתום על טופס 161 א' ריק , עלייך לוודא שכל כספי הפיצויים מופיעים בטופס 161 , לפני שאתה חותם ולאחר שהתייעצת עם אנשי המקצוע הרלוונטיים. שים לב, אם את/ה עובד במשרד ממשלתי /ציבורי גדול המעסיק בהסתברות גבוהה לא מדווח לכל הקופות , מכאן שאתה עלול להינזק בגין הדיווח החלקי .

כמו כן, באחריות העובד הפורש להעביר אישורים של פקיד השומה לחברות הביטוח ו/או הגופים המוסדיים על מנת שיבצעו ניכוי מס במקור. במידה ולא תוודא שאכן החברות ביצעו את ניכוי המס ,פקיד השומה עלול לבטל לך אישור ו/או את פריסת הרצף של הפיצויים החייבים במס ,ולחייב אותך במס ואף במס יתר. פורשים רבים במהלך תקופת הפריסה של הפיצויים החייבים במס שוכחים להגיש דוחות שנתיים , בהתאם לרלוונטיות : תאום מס, קיבוע זכויות וכיוב... חשוב להקפיד ולפעול עפ"י התקנות המחייבות ובהדרכה מקצועית בהתאם לצורך מול פקיד השומה.

צוות פוליסי צ'ק עומד לרשותך , לבדיקת ערכי הפדיון בפוליסה מיום הקמתה ועד היום ..

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.